Kuinka kertoa kaverille että onkin ihastunut tähän

Oon ihastunut yhteen meidän luokkalaiseen poikaan ja musta tuntuu että sekin tykkää minusta sillä me viestitellään tosi paljon ja ollaan tosi läheisii tutustuttiin koulussa ja ollaan oltu hyviä kavereita kaksi vuotta miten voin kertoo sille että en tykkää siitä enään kaverina vaan ihastuksena. Kysymystä on hieman lyhennetty.

Nimimerkki: 11-vuotias tyttö Ikä: 9-12
Julkaistu:
Fressis

Moikka ja kiitos kysymyksestäsi! Ihanaa kuulla, että olet ihastunut!

Kerroit, että haluaisit kertoa ihastuksellesi tunteistasi ja kysyit, miten voisit sen tehdä. Ihastuksesta kertomiseen ei luonnollisestikaan ole vain yhtä oikeaa tapaa, mutta voin antaa joitain vinkkejä. Mieti, sopisiko näistä keinoista jokin parhaiten juuri sinulle tai yhdistele keinoja rohkeasti <3

  • Kasvotusten puhumalla: Kun olette kahdestaan, voit hyvin kertoa tunteistasi suoraan. Pysäytä hetkestä muut tekemiset ja sano, että haluat kertoa hänelle yhden tärkeän asian. Sitten voit suoraan sanoa, että olet häneen ihastunut. Joskus toisen voi olla vaikea heti reagoida tietoon ja helpottaaksesi toisen tilannetta, voit sanoa perään myös, ettet odota häneltä heti vastausta ja ettei tämä muuta ystävyyttänne, jos hänellä ei olisikaan samoja tunteita.
  • Viestitse: Jos kasvotusten sanominen tuntuu liian jännittävältä, voit hyvin kertoa asian viesteillä, kun muutenkin viestittelette paljon. Viestiin voit kirjoittaa, että tunteesi häntä kohtaan ovat muuttuneet kaveruudesta ihastumiseen pikku hiljaa. Voit kertoa myös, että viihdyt hänen seurassaan ja kysyä, haluaisiko hän lähteä vaikka treffeille kanssasi. Viestillä kertomisessa on se hyvä puoli, että vastaanottaja saa rauhassa miettiä vastaustaan sinulle.
  • Kirjeellä: Viestin sijaan voit kirjoittaa ihan kirjeen ja antaa sen ihastuksellesi sopivalla hetkellä nähdessänne toisenne. Tai miksei sitä voisi postittaakin, jos tiedät hänen osoitteensa ja saat postimerkin. Kirjeeseen kannattaa kirjoittaa, että vastauksella ei ole kiire, mutta toivoisit kuitenkin sellaisen saavasi <3
  • Lisäksi pieni bonusidea: Kerro tunteesi yhteiseen kirjaan? Jos kirjan kirjoittaminen on teillä vielä kesken, niin mitä jos tekisitkin kirjaan sellaisen sivun, jossa paljastatkin omat tunteesi? Jos päädyt tähän, niin muista tehdä siitä tarpeeksi selkeästi teitä koskeva, ettei ihastuksesi vain luule, että lisäsit muuten vain kirjaan ihastumiskohdan 😉

Kertomisessa kaikista tärkeintä on se, että pystyt olemaan oma itsesi. On tosi ok jännittää kertomistilanteessa. Muista kuitenkin, että voit joka tapauksessa olla ylpeä itsestäsi, kun uskallat kertoa tunteistasi. Ihan hirmuisesti tsemppiä sinulle <3

Oliko vastauksesta hyötyä? Anna palautetta
Aiheeseen liittyvät avainsanat